První motocykl americké značky Buell byl navržen a postaven Erikem Buellem RW750 v roce 1983. Díky svým znalostem a zkušenostem konstruktéra motocyklů Harley-Davidson postavil Erik Buell první sportovní motocykl RR1000, který byl poháněn motorem Harley-Davidson XR1000 a jeho tuhé, lehké šasi bylo navrženo tak, aby umožňovalo uložení motoru v gumových silentblocích (Uniplaner systém), což se stalo patentovanou obchodní značkou sportovních motocyklů Buell. Buellův charakteristický design využíval motor jako plného člena rámu. Použitím zavěšení zadního kola namontovaného pod motorem a tlumičem, který fungoval opačně než bylo obvyklé, završil řadu prvků, které nebyly do té doby nikým použity.
V roce 1994 společnost Buell Motorcycle Company představila nový Thunderbolt S2, a to první model vyrobený ve spolupráci s Harley-Davidson Inc. Recenze na něj byly skvělé a motocykly Buell byly stále známější pro svůj skvělý design.
V roce 1999 společnost Buell MC rovněž slavila další milník ve své historii, když slavnostně otevřela svoje výzkumné a vyvíjecí středisko (Research and Development Centre) ve městě East Troy ve Wisconsinu.
Po stvoření celé palety dvouválcových motocyklů, začal Buell v roce 2000 vyrábět jeho první jednoválcový motocykl s názvem Blast.
Nabídka modelů na platformě XB se koncem modelového roku 2004 skládala ze dvou modelových řad; Firebolt XB12R a XB9R a Lightning XB12S a XB9S.
Značka, která spadala pod křídla koncernu Harley-Davidson, se dlouhodobě potýkala s poklesem prodejů a proto Harley-Davidson ukončuje roku 2009 výrobu a firma Buell jde do likvidace. Z kraje roku 2011 končí Eriku Buellovy platnost smlouvy , podle které, musel mlčet o rozhodnutí společnosti zastavit výrobu. Seznamuje veřejnost se svými názory a oznamuje plány do budoucna . V polovině roku 2011 přichází pozitivní zpráva. Erik se začíná specializovat na závodní stroje a svůj motocykl 1190 RS chce přihlásit do šampionátu AMA Pro Racing circ.