Všechno začalo zámečnickou dílnou založenou v roce 1934 Horstem Trunkenpolzem, která se přiřadila k největším opravnám automobilů a motocyklů v Horním Rakousku. Prvním samostatně vyvinutým silničním strojem v KTM (Kraftfahrzeuge Trunkenpolz, Mattighofen) byl motocykl R 100 s motorem Rotax, který vyjel poprvé z dílen v roce 1953, o rok později byl program rozšířen o Turist 123. Oba stroje zaznamenaly velké prodejní úspěchy a dva roky od začátku výroby se prodalo víc jak tisíc motocyklů, ze znakem KTM. Uprostřed padesátých let se firma zabývá vývojem vlastních motorů. Díky americkému motocyklovému obchodníkovi a terénnímu sportovci Johnu Pentonovi, který si nechal v Mattighofenu stavět lehké terénní sportovní motocykly podle vlastních návrhů, se KTM dostala mezi významné výrobce terénních strojů. Kvalitu těchto strojů potvrzovaly nesčetné úspěchy v terénních závodech.
Rok 1989 se stává pro KTM osudovým. Většinový podíl firmy získává GIT Trust Holding, který přivedl KTM Motorfahrzeugbau AG do konkurzu, což vedlo k rozdělení na čtyři samostatné následnické firmy. Jedna z nich pak byla KTM Sportmotorcycle GmbH, a jako jediná zvládla start do nového tisíciletí s bravurou.
Od roku 2000 nabízí KTM jednu novinku za druhou a začíná si budovat renomé výkonných a s velikou precizností postavených strojů. Motocykly této značky jsou sladěny jako celek téměř k naprosté dokonalosti a výsledkem je stále stoupající poptávka. Od výroby endurových speciálů SX 250, terénní 950 Adventure, přes „hravé“ motardy 950 supermoto se dostáváme až k výkonným modelům 990 SuperDuke a RC 8. S každým novým modelem se KTM snaží nabídnou stále víc.